Workshop Crisismanagement voor de Tandartspraktijk

Binnen de Tandartspraktijk kan men te maken krijgen met gebeurtenissen die men kan kwalificeren als een incident, calamiteit, crisis of ramp. Voor de bestrijding van incidenten en calamiteiten is de BHV-organisatie de eerst aangewezen interne organisatie. Maar op het moment dat zaken verder escaleren of een niet-fysiek karakter hebben, zoals grote negatieve publiciteit of een ransomware aanval, zal het bestuur zelf aan zet zijn.

Alle aspecten komen aan bod

In de Workshop Crisismanagement voor de Tandartspraktijk komen alle aspecten van de interne crisisorganisatie, het crisisplan en de uitvoering ervan tijdens crisis aan bod. Het laat zien welke keuzes er te maken zijn en waarom.

Praktische toepassing

Aan het einde van de workshop worden aan de hand van een aantal korte scenario’s de eigen procedures en processen gezamenlijk doorlopen. Hierdoor kunnen de deelnemers zich een goed beeld vormen van wat er op het gebied van crisismanagement in de eigen organisatie is geregeld en/of waar nog uitdagingen liggen.

Praktische tool

Iedere deelnemer aan de workshop ontvang een praktische tool in de vorm van de handige CrisiMap. De CrisiMap bevat onder meer het Stappenplan Crisisbeheersing en het overzicht van het plotsysteem, alsmede het digitale format voor het opstellen van je eigen crisisplan. Zo heb je in geval van crisis alles bij de hand dat nodig is om de crisis op te lossen.

Realistisch Praktijkgericht Belevingsgericht