Mediatraining Crisis & Communicatie

Crisiscommunicatie is meer dan alleen communiceren; het is communiceren in de hectiek van een crisis. Vanwege de bijzondere dynamiek vergt crisiscommunicatie een andere strategie, tools en vaardigheden. Wat je zegt, hoe je dat doet en langs welke kanalen, is erg belangrijk. Het heeft grote impact op het imago en de reputatie van je organisatie.

Praktische oefening in alle vormen van woordvoering

In de Mediatraining Crisis & Communicatie leer je werken met alle aspecten van communicatie tijdens crisis. De mediatraining bestaat vooral uit praktische oefening van woordvoering in crisissituaties langs de vijf belangrijkste mediakanalen: print/online, radio, televisie, persconferentie en het aanschuiven bij een actualiteitenprogramma.

Voor boegbeelden en professionals

De mediatraining is bestemd voor iedereen die kennis wil nemen van crisiscommunicatie en dit in de praktijk wil oefenen. Met name bestuurders, directieleden, crisisteamleden, boegbeelden, woordvoerders en communicatiemedewerkers zullen veel baat hebben bij deze training. Verder is deze mediatraining ook geschikt voor communicatieprofessionals en vakspecialisten die zich verder willen verdiepen en bekwamen in het onderwerp crisiscommunicatie.

Ervaring door oefening

Bij deze mediatraining hoort, naast docent, co-trainer en diverse trainingsacteurs, een entourage van professionals, zoals: eindregisseur, beeldregisseur, geluidstechnicus, cameraman, floormanager en visagist(e).

Uiterst realistisch

Hiermee worden uiterst realistische en belevingsgerichte interviews met de deelnemers geoefend waarin alle aspecten van mediawoordvoering tijdens crisis aan bod zullen komen. Ideaal om vooral ervaring op te doen en in korte tijd veel te leren.

Realistisch Praktijkgericht Belevingsgericht