Receptietraining

Een intensieve en interactieve ééndaagse Receptietraining.

Crisicom bereidt, als aanvulling op de dagelijkse taken van receptie- en baliepersoneel, de medewerkers voor op hun rol tijdens incidenten en calamiteiten. Denk aan een bommelding of een poederbrief, maar ook aan hun rol tijdens een brandalarm of inzet bij een onwelwording.

Een pakkende training met veel praktijkvoorbeelden en praktische simulaties met inzet van LOTUSslachtoffers.

Praktische simulaties

In de backstage en regie van Crisicoms Praktijkcentrum voor Crisismanagement en Bedrijfshulpverlening in Amersfoort bevindt zich een realistisch nagebouwde entreehal van een modern kantorenpand. Hier vinden de simulaties van deze Receptietraining plaats.

De entreehal is ingericht met een compleet ingerichte receptiebalie, voorzien van alle mogelijke functionaliteiten die men doorgaans in receptiebalies aantreft. De overige deelnemers volgen alles via de doorzichtspiegel en de tv-monitoren in de backstage en regie.

  1. Rol receptie tijdens calamiteit

    De telefonist(e), receptionist(e), gastvrouw of gastheer is bepalend voor een goede eerste indruk. Het eerste contact verloopt immers via de front office. Maar hoe gaat dat in calamiteitensituaties? Veel hangt af van het inzicht en het doortastende optreden van deze mensen.

    Zij bemerken vaak als eerste dat er iets mis is: het bedieningstableau van de brandmeldinstallatie hangt bij de receptie, het interne alarmtoestel staat op hun bureaublad, de BHV-organisatie moet via de receptie worden gealarmeerd en een telefonische bommelding komt doorgaans op het algemene nummer, dat door de receptie opgenomen wordt, binnen. Daarbij komt dat het receptiepersoneel vaak als eerste aanwezig is en als laatste weggaat, wanneer er nog geen – of niet meer voldoende BHV’ers aanwezig zijn.

    Daar ligt dus een belangrijke taak voor receptiepersoneel bij incidenten of calamiteiten en is een gedegen voorbereiding zeker op z’n plaats.

Realistisch Praktijkgericht Belevingsgericht