Het gemak van een online portal voor BHV-administratie

8 oktober 2024 by in Blogs

Het gemak van een online portal voor BHV-administratie

08-10-2024

Veiligheid in de organisatie vinden we belangrijk. Maar eerlijk is eerlijk, de administratie rondom alles wat bij BHV komt kijken is soms best een rompslomp. Denk aan het inplannen van alle trainingen, op tijd ervoor zorgen dat certificaten niet verlopen en het doorgeven van wijzigingen. Gelukkig is daar een oplossing voor. Met het online portal ‘Mijn Crisicom’ ben je op dit gebied volledig ontzorgd.

Met Mijn Crisicom heb je online, 24 uur per dag en 7 dagen per week, toegang tot alle informatie over (eigen) cursisten, trainingen en inschrijvingen. Real-time. De portal bestaat uit twee onderdelen: de cursuskalender en een persoonlijke omgeving. In de cursuskalender zien medewerkers alle cursussen die voor hen relevant of beschikbaar zijn. In de persoonlijke omgeving zie je als medewerker precies voor welke trainingen je bent ingeschreven en kun je jouw certificaten downloaden.

Overzicht en gemak

Ben jij de contactpersoon voor Mijn Crisicom? Dan heb jij nog meer opties en vooral; een heel fijn overzicht. Je ziet alle gegevens van cursisten, inschrijvingen en groepstrainingen. Met één klik of druk op de knop verplaats of wijzig je zaken. Daarnaast scoor je punten bij het management, want je draait razendsnel een rapportage uit die ideaal is voor evaluatie. In deze portal heb je alle touwtjes in handen, zonder dat je handmatig Excellijstjes hoeft bij te houden. Wil een medewerker een certificaat inzien? Dan kan die collega dat makkelijk zelf opzoeken in de persoonlijke omgeving. Is het tijd voor een herhalingscursus zodat het certificaat niet verloopt? Dan krijgt diegene automatisch een melding via Mijn Crisicom. Handig!

Toegang op maat

Wie waar precies toegang voor krijgt? Dat bepalen jullie zelf. We kunnen alles op maat inrichten en hierin meerdere lagen aanbrengen. Bijvoorbeeld dat een teamleider alleen de gegevens van het eigen team ziet. En dat de manager toegang heeft tot drie teams. Het systeem is zo flexibel dat de mogelijkheid bestaat om ook per groep BHV’ers, dus niet per individu, de gegevens te verwerken. Is een collega geslaagd? Dan krijgt diegene via Mijn Crisicom een mail met het certificaat.

Ben je nog terughoudend omdat je denkt met deze online portal minder grip en controle te hebben? Niets is minder waar. Hiermee krijg je juist méér controle op de BHV-administratie. Als je toch liever een scherper oogje in het zeil houdt en aan de knoppen zit, kun je ook instellen dat medewerkers zich niet zelf kunnen in- en uitschrijven, maar dat dit via jou verloopt. Het systeem werkt voor jou, dus je richt het in zoals jij dat wil.

Toegang voor cursist

Is er geen centrale beheerder die zich bezighoudt met alle BHV-cursussen? Geen probleem. We kunnen cursisten ook zelfstandig toegang geven. Zo kunnen ze zichzelf inschrijven, inschrijvingen wijzigen, behaalde certificaten downloaden en meldingen ontvangen wanneer een certificaat bijna verloopt. Dat werkt fijn, snel en gemakkelijk. Zo heeft de centrale contactpersoon hier geen omkijken naar en blijft het thema veiligheid continu in beeld.

Functies op een rij

We kunnen ons voorstellen dat je benieuwd naar wat je dan precies allemaal kunt regelen in Mijn Crisicom. Daarom hebben we alle functionaliteiten voor je op een rijtje gezet.

  • Inloggen door geautoriseerde medewerkers op diverse niveaus
  • Inzien en downloaden van certificaten
  • Cursuskalender: overzicht van alle klantspecifieke trainingen en alle trainingen met open inschrijvingen op onze opleidingslocaties
  • Eenvoudig en snel plaatsen van deelnemers op opleidingen en trainingen (zowel incompany als open inschrijving)
  • Verplaatsen van ingeschreven deelnemers
  • Aanmelden van nieuwe BHV’ers en invoer van hun gegevens, of via koppeling van eigen HR-systeem
  • Actueel overzicht van deelnemers die moeten nascholen
  • Actuele status geldigheid certificaten
  • Presentiegegevens van groepstrainingen en deelnemers individueel
  • De mogelijkheid om BHV’ers inactief te melden, waardoor de gegevens in het systeem bewaard blijven, of via koppeling van eigen HR-systeem (optioneel)
  • Jaarplanningen van onderhoudsaspecten inzichtelijk maken (bedrijfsnoodplan en check van BHV-middelen) (optioneel)
  • Evaluatieverslagen van de opleidingen en trainingen inzien
  • Automatisch verstuurde bevestigingen, uitnodigingen en reminders aan cursisten
  • Opvragen van managementrapportages als geldigheid, evaluaties en bezettingsgraden

Voordeel op voordeel

Zoals je ziet, zorgt deze online portal ervoor dat je enorm veel handmatig werk en dus tijd bespaart. En tijd is geld. Is toegang tot Mijn Crisicom dan een flinke investering? Nee hoor, wij zien dit als een kosteloze service voor onze klanten. Bovendien is het systeem gebruiksvriendelijk, gebruikers weten intuïtief al snel hun weg te vinden en behalen in weinig klikken hun doel. Alleen maar voordelen dus!

Meer weten?

Mijn Crisicom is een ideale oplossing voor iedere organisatie die BHV serieus neemt en de administratie slimmer en efficiënter wil organiseren. Niet voor niets gebruikt 80% van onze klanten deze online portal al! Meer weten? Bekijk dan www.crisicom.nl/welkom.