> Maandag 5 november: 7e landelijke Dag van de BHV - download promotiemateriaal nu!
  •  Realistisch
  •  Praktijkgericht
  •  Belevingsgericht

Crisicom Crisismanagement en Bedrijfshulpverlening

BHV NieuweStijl

Crisicom heeft BHV NieuweStijl ontwikkeld waarbij de focus op de praktijk ligt. We werken met realistische situaties, waar de cursist in zijn eigen werkomgeving mee te maken kan krijgen.

Standaard wordt, ten opzichte van een basisopleiding bedrijfshulpverlening, een aantal extra’s toegevoegd aan de BHV-opleiding. In het schema onderaan deze pagina ziet u in één oogopslag welke extra's bij BHV-NieuweStijl horen.

Door de inzet van een tweede instructeur kan de groep gesplitst worden in kleinere groepen. Persoonlijke aandacht is gegarandeerd. Elke cursist kan zo optimaal en actief alle handelingen oefenen.

BHV NieuweStijl gaat niet alleen over de opzet, inrichting en instandhouding van de BHV-organisatie, maar ook over de opleiding en oefening van allen die deel uitmaken van de BHV-organisatie.

Met onze onderscheidende manier van trainen richten wij ons op de dagelijkse praktijk van uw cursist. Realistische voorbeelden in herkenbare situaties. Door een vernieuwende leerstijl en vele, uiterst realistische en belevingsgerichte oefeningen, leiden wij op tot adequaat handelende en effectief optredende BHV’ers. En dat is precies wat u wilt dat uw BHV’ers leren.

Crisicom zet tijdens deze training eigen acteurs in: Educatieve Rollenspelen (ER)- en LOTUS-groep Crisiact©.


Het uitgangspunt van BHV NieuweStijl is:

  •     bij een incident of calamiteit
  •     binnen twee tot maximaal vier minuten na alarmering
  •     minimaal twee deskundige en ervaren BHV’ers
  •     herkenbaar aan een gekleurde hes en voorzien van de benodigde middelen
  •     ter plaatse op de exacte locatie (eventueel zonder een lift te gebruiken)
  •     die daar direct handelend optreden in afwachting van de reeds gealarmeerde professionele hulpverlening

Als dit uitgangspunt te allen tijde kan worden gerealiseerd binnen de openingstijden van het gebouw, beschikt u over een adequate en effectieve BHV-organisatie. U voldoet zo automatisch aan alle gestelde regels met betrekking tot de BHV-zorg op maat. De verschillende onderdelen van het uitgangspunt zijn maatgevend voor de inrichting van de BHV-organisatie. Zij hebbend direct betrekking op aantal BHV’ers, de wijze van alarmering en respons, de beschikbaarheid van middelen, de bekendheid met het gebouw, de opleiding en oefening van BHV’ers enzovoort. Het uitgangspunt van BHV-NieuweStijl verwoordt dan ook precies dátgene dat u zelf graag wilt dat er gebeurt wanneer u op het werk iets overkomt.

Take Home Message
Na afloop van de opleiding en training krijgt uw cursist een checklist met aandachtspunten mee voor de eigen organisatie. Praktisch en gericht op de eigen werkomgeving. Alle relevante informatie als geheugensteun snel voorhanden. Ook dit is BHV-NieuweStijl.

Opgeleid zijn is 1, de vertaalslag maken naar de eigen omgeving is 2.

In onze cursuskalender leest u waar en wanneer de eerstvolgende BHV-NieuweStijl is gepland.

  •  Realistisch
  •  Praktijkgericht
  •  Belevingsgericht