Realistisch Praktijkgericht Belevingsgericht

Crisiscommunicatie

Binnen een crisissituatie zijn een aantal zaken heel belangrijk, zo ook de crisiscommunicatie. Om ervoor te zorgen dat er geen chaos en stress ontstaat is de communicatie het belangrijkste onderdeel. Communiceren tijdens een crisissituatie is iets totaal anders dan communiceren in ‘vredestijd’. Tijdens een crisis dient men snel en juist te communiceren onder hoge tijdsdruk. Bij crisis staan de reputatie en het imago van de organisatie en haar bestuur op het spel en moet er alles aan gedaan worden om op een goede en waardige manier uit die situatie te geraken.

Het communicatieproces

Tijdens het communiceren binnen een crisissituatie gaat het om het geven van de juiste informatie, het scheppen van een duidelijk en juist beeld en het geven van betekenis aan de situatie. Op basis van alle afgemaakte afwegingen adviseert de communicatieadviseur in het crisisteam een strategische woordvoeringslijn. Het is belangrijk dat deze definitief worden vastgesteld door de leider en het crisisteam. Op basis hiervan stelt de communicatieadviseur, met behulp van het supportteam, een kernboodschap op. Vervolgens zijn er nog meer stappen die worden gezet, hierover vertellen wij u graag meer tijdens onze trainingen. Er is veel ondersteuning nodig bij crisiscommunicatie, het is dan dus ook belangrijk dat er een goed opgeleid, getraind en geoefend CCT beschikbaar is om in korte tijd alle nodige werkzaamheden te verrichten.

Leer meer over crisiscommunicatie bij Crisicom!

Wilt u meer weten over de crisiscommunicatie tijdens een crisissituatie? Dan bent u bij ons op de juiste plek. Crisicom heeft in de loop der jaren een afgewogen productportfolio voor crisismanagement en crisiscommunicatie doen ontwikkelen. Door onze jarenlange ervaring met de uitlevering en het voortschrijdend inzicht hierin, zijn onze producten volledig in balans en bieden een optimaal rendement. Ons oog is altijd gericht op de klant. Wij zeggen wat wij doen en doen wat wij zeggen. En doen dat goed. Graag gaan we in gesprek om uw vraag zo helder mogelijk te krijgen. En vervolgens gaan we op zoek naar een passende oplossing. Contact kunt u opnemen door te mailen naar info@crisicom.nl of te bellen naar 033-707 4797.

Crisiscommunicatie

Kies uw cursus

Wat onze deelnemers zeggen;

Stel hier uw vraag

    Ik ga akkoord met de privacyvoorwaarden. Lees hier ons privacybeleid (*)