Omgaan met agressie en geweld

Hoe ga je om met boze en agressieve klanten, hoe herken je emotionele en instrumentele agressie en hoe bepaal je je eigen houding hierin? Hoe blijf je je eigen veiligheid bewaken, omgaan met het dreigingsbeeld en hoe kun je met je eigen houding en optreden erger voorkomen?

Het zijn allemaal zaken die in deze intensieve training Omgaan met agressie en geweld aan de orde komen. Niet alleen in theorie, maar vooral ook in de praktijk!

Omgaan met agressie en geweld

Hoe ga je om met boze en agressieve klanten, hoe herken je emotionele en instrumentele agressie en hoe bepaal je je eigen houding hierin? Hoe blijf je je eigen veiligheid bewaken, omgaan met het dreigingsbeeld en hoe kun je met je eigen houding en optreden erger voorkomen?

Het zijn allemaal zaken die in deze intensieve training Omgaan met agressie en geweld aan de orde komen. Niet alleen in theorie, maar vooral ook in de praktijk!

Realistisch en praktisch oefenen

Met inzet acteurs Educatieve Rollenspelen (ER) en LOTUS slachtoffers

Daarom wordt gewerkt in kleine groepen en wordt vooral veel praktisch geoefend met inzet van acteurs ER, getraind in het acteren in een educatief rollenspel. Deze acteurs behoren tot de eigen acteursgroep en LOTUS kring van Crisicom, genaamd Crisiact, 'bedreven in beleven'.

Enkele voorbeelden uit de praktijk

Bron: RTVOost

Man aangehouden na bedreiging personeel UWV Zwolle

Dinsdag 3 september 2013 | 18:01 Laatst bijgewerkt: 3-9-2013 | 17:54

ZWOLLE - Een 28-jarige man uit Zwolle is gistermiddag aangehouden nadat hij het personeel van het UWV in Zwolle had bedreigd.

Hij was bij het UWV om te praten over geld en was het niet eens met de gemaakte beslissing. Daarop begon hij het aanwezige personeel te bedreigen. Die schakelden de politie in. De man is aangehouden, tegen hem is aangifte gedaan door het personeel van het UWV.

---------

Bron: RTVUtrecht

Boze klant bedreigt winkelpersoneel

Door de nieuwsredactie · geplaatst: vrijdag 5 april 2013, 14:13 uur (update: 14:19 uur)

SOEST - In een winkel in Soesterberg heeft de politie donderdag een agressieve klant aangehouden.

De 43-jarige man uit Zeist wilde een apparaat ruilen, omdat het niet zou werken. Maar bij een controle in de winkel bleek het tegendeel.

Het gesprek met de verkoper liep daarna flink uit de hand en de medewerker werd bedreigd. De politie heeft de boze man aangehouden.

Ontvang per kwartaal gratis tips en nieuws

Crisicom B.V.

Algolweg 7  3821 BG AMERSFOORT

Postbus 1772  3800 BT AMERSFOORT

033 - 707 47 97
info@crisicom.nl

Routebeschrijving naar Crisicom Praktijkcentrum Amersfoort per auto en OV

Go To Top